Alfred de Zayas-ek autodeterminazioaz

(i) Autodeterminazio-eskubidea

Alfred de Zayas (ONU) sobre derecho de autodeterminación

Ver informe en http://undocs.org/es/A/69/272

Argitaratze-data: 2017 aza. 2

Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=k9HgLfIA-nQ&feature=youtu.be&a

(ii) SYMPOSIUM ON THE PROGRESSIVE DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL LAW

PROF. DR. ALFRED – MAURICE DE ZAYAS Expert Independent de l´alt Comissariat de lÓNU per als DDHH.

Professor Alfred-Maurice de Zayas, nordamericà i resident a Ginebra. Expert on the Promotion of a Democratic and Equitable International Order,Geneva, Switzerland. Relator Especial, Expert Independent, Oficina de l’Alt Comissariat de les Nacions Unides per als Drets Humans, de Ginebra.

Ha impartit ensenyament a prestigioses universitats nord americanes i europees (Harvard, Toronto, Göttingen). Actualment és professor a la Geneva School of Diplomacy, alhora que du a terme el seu mandat global d’Expert Independent de les Nacions Unides per a la Promoció d’un Ordre Democràtic Internacional.

El Prof. Alfred de Zayas farà una introducció del seu informe especial, presentat a la tardor de l’any 2014 a l’Assemblea General de les Nacions Unides. El document complet del Prof. de Zayas estarà disponible en la versió original en anglès. El ponent farà la seva presentació en aquesta llengua, però respondrà a les preguntes en el debat també en castellà o, si s’escau, en alemany. Alguns dels fragments més rellevants de l’informe del Prof. de Zayas també estaran disponibles en una traducció al català. El document exposa exhaustivament tant els principis com les normes rellevants del Dret Internacional contemporani en matèria de dret d’autodeterminació, que són aplicables en el cas per exemple de Catalunya (com ho han estat en el cas d’altres territoris com ara Eritrea, Sudan del Sud, Kòssovo, Montenegro, per esmentar- ne alguns, és a dir, països que han esdevingut independents darrerament), tot assenyalant-ne els criteris per a l’exercici intern o extern d’aquest dret peremptori.

La ponència del Prof. de Zayas portarà el títol de “El desenvolupament progressiu del Dret Internacional: la realització del dret a l’autodeterminació com a estratègia per al manteniment de la pau”. El Prof. de Zayas disposarà de 30 minuts per a la seva presentació.

PALMA, MALLORCA on the 11 March 2016.

Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=Z__hUr7jh3w&feature=youtu.be&a

(iii) Las Ilegalidades de España con Cataluña

Alfred-Maurice de Zayas es un abogado estadounidense, escritor, historiador, experto en el campo de los derechos humanos. El 23 de marzo de 2012 fue nombrado por el Consejo de Derechos Humanos de las Naciones Unidas experto independiente para la promoción de un orden internacional democrático y equiparable.

Creció en Chicago, estudió historia y derecho en la Universidad de Harvard, fue miembro del Colegio de Abogados (Bar) de Nueva York y de Florida, trabajando como joven abogado en el Bufete de Cyrus Vance. Se trasladó a Alemania con una beca Fulbright y obtuvo un doctorado en historia en la Universidad de Göttingen. Publicó cuatro libros en alemán sobre la historia de la segunda guerra mundial y la post-guerra. Enseñó derecho internacional en Göttingen y Heidelberg antes de comenzar una carrera de jurista de alto rango en las Naciones Unidas en Ginebra, jubilándose temprano en 2003, después de desempeñar las funciones de Secretario del Comité de Derechos Humanos, y Jefe del Departamento de Peticiones. Actualmente es profesor de derecho internacional en la Escuela de Ginebra de Diplomacia y Relaciones Internacionales (Geneva School of Diplomacy and International Relations),​ y continua como jurista asesor de la Oficina del Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los Derechos Humanos, participando en paneles de la UNESCO, UNHCR sobre el derecho de los refugiados, las minorías, el derecho de los pueblos autóctonos, el derecho humano a la paz…

Argitaratze-data: 2018 api. 6

Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=ARP3TzlAJlg&feature=youtu.be&a

(iv) Alfred de Zayas en la Universidad de Podemos – 25 de septiembre

Intervención del Experto Independiente de NNUU para un orden internacional justo y equitativo en la Universidad de Podemos. 25 de septiembre.

Argitaratze-data: 2016 ira. 26

Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=RiAL9sOZJKk&feature=youtu.be&a

(v) “Ignoring self-determination violates EU’s founding pillars”

Ignoring self-determination violates EU’s founding pillars” Alfred De Zayas

Coppieters Foundation interviewed UN Independent Expert on the Promotion of a Democratic and Equitable International Order, Alfred-Maurice de Zayas, after his intervention at a conference on “Civil and Fundamental Rights in the EU” organised by Members of the European Parliament Jordi Sole and Josep Maria Terricabras.

Read More

https://ideasforeurope.eu/news/eu-is-based-on-democracy-rule-of-law-human-rights-when-you-ignore-self-determination-you-ignore-all-three-says-de-zayas/

Argitaratze-data: 2018 ots. 2

Bideoa: https://www.youtube.com/watch?v=5aimZazXzg4&feature=youtu.be&

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude